Koelwagen voor Voedselbank Zevenaar-Rijnwaarden

Opbrengst van Lions Request in 2014: € 15.753,=

De Voedselbank Zevenaar/Rijnwaarden is een stichting die voor veel mensen (helaas steeds meer) goed werk levert in onze directe omgeving.

Doelstelling Voedselbank
Uit gesprekken met diverse lokale instanties en diverse onderzoeken is gebleken dat er in Zevenaar en Rijnwaarden enkele honderden gezinnen onder de armoedegrens leven. Volgens landelijke criteria komen zeker honderd gezinnen in aanmerking voor een voedselpakket. Bekend is ook dat producenten en handelaren maandelijks voedseloverschotten hebben. De voedselbank stelt zich tot doel (verborgen) armoede in de gemeenten Zevenaar en Rijnwaarden te bestrijden door het kosteloos inzamelen van overschotten van levensmiddelen en deze wekelijks tot voedselpakketten te verwerken, die gratis beschikbaar worden gesteld aan mensen in financiële nood. Het verzorgingsgebied van de Voedselbank:
Gemeente Zevenaar: Zevenaar, Oud-Zevenaar, Ooy, Babberich, Angerlo, Giesbeek en Lathum.
Gemeente Rijnwaarden: Lobith, Tolkamer, Tuindorp, Spijk, Pannerden, Herwen, en Aerdt.

“.. Wat me het meest ergert is niet dat er rijken en armen bestaan, het is de verspilling..”: Moeder Theresa.

Het concrete doel van Lions Request 2014
Om hun doelstelling in de toekomst te kunnen blijven uitvoeren is het uitermate belangrijk om te kunnen blijven voldoen aan de steeds strengere eisen voor het vervoeren en bewaren van voedsel. Hiervoor wil de Voedselbank een duurzame investering doen: Een bus met koelcapaciteiten.
Dit biedt de mogelijkheid om te voldoen aan de eisen van de leveranciers (waardoor het volume ook kan groeien), maar wellicht nog belangrijker, de eisen die de Voedsel en Waren Autoriteit hieraan stelt. Lions Request 2014 heeft dit mogelijk gemaakt (zie onderstaande foto's).