Sponsorloop in park Rosorum en Atletiekbaan Zevenaar. Door hard te lopen van een afstand naar keuze werden opbrengsten ingezameld ten behoeve van HDTK. Door het overweldigende succes van de Rosorumrun vorige jaar is het evenement uitgebreid met: Muziek (Not2BigBand) - Diverse activiteiten voor vaders (Vaderdag) - Meer afstanden voor volwassenen - Uitgebreid programma tijdens en na de wedstrijden. De organisatie is in handen van Lionsclub 'De Liemers'.

Lopen voor een goed doel

Op zondag 18 juni kon je Stichting Honderd Duizend Keer een Tientje (HDKT) helpen door hard te lopen op de atletiekbaan van de Atletiekvereniging De Liemers en door het park Rosorum. En dat is hard nodig. HDKT heeft veel geld nodig om onderzoek naar SARCOMEN te financieren. Sarcomen zijn zeer agressieve kwaadaardige tumoren. Omdat ze zeldzaam zijn is er te weinig geld om onderzoek te financieren. HDKT werkt samen met het Radboud Oncologie Fonds en de Antoni van Leeuwenhoek Foundation.

Je kon je laten sponseren
HDTK is ook geholpen met een bijdrage van iedereen die NIET de RosorumRun loopt. Maar als je wel liep, hadden we het volgende bedacht: vraag ouders, opa en oma, familie, vrienden en buren om je te sponseren. Bijvoorbeeld een bedrag voor de hele afstand, of een bedrag voor iedere meter die je loopt. Het extra  bedrag dat je bij jouw sponsoren hebt opgehaald kon je inleveren bij de loop. Alles helpt om met HDTK samen sterk te staan tegen sarcomen.

Deze dag is door Lionsclub 'De Liemers' georganiseerd om een bijdrage te kunnen doen aan de stichting HDKT. Door het inzamelen van honderd-duizend-keer-een-tientje kan onderzoek worden gedaan naar sarcomen. Een kwaadaardige vorm van kanker. Over deze zeldzame vorm van kanker is nog (te) weinig bekend en onderzoek is daarom uiterst noodzakelijk. Met trots is de RosorumRun 2017 afgesloten door aan het bestuur van HDKT een cheque van € 10.999,10 te overhandigen. Een bijzonder dank was er aan alle deelnemers, sponsoren en vrijwilligers voor dit mooie resultaat.