Hout bestellen

Open Haard hout........    Zagen-Kloven-Stapelen-Bezorgen

Al bijna 50 jaar lang heeft onze club een houtactie waarbij de opbrengst is bestemd voor één of meerdere regionale goede doelen.
Deze worden jaarlijks bepaald aan de hand van de aanvragen die binnen komen via onze website. De actie is ontstaan met de gedachte dat de handen uit de mouwen steken voor een ander, veel voldoening geeft. Waar het klein begon en er in het bos onder toezicht van een boswachter werd gezaagd, is het nu een grootschalige actie.

Ieder jaar wordt er in het voorjaar een kleine 100m3 gezaagd en gekloofd door onze eigen leden die dit uiteraard belangeloos doen. De stammen hout worden gedeeltelijk gesponsord en gedeeltelijk ingekocht. Het zagen en kloven blijft handwerk en geeft naast gezonde fysieke inspanning een groot saamhorigheidsgevoel. Het gekloofde hout wordt bewaard in kratten om te kunnen drogen. Zodoende kan de wind er goed doorheen en is het stookbaar voor de volgende winter.
Ook het bezorgen bij onze afnemers gebeurt wederom door onze eigen leden. De organisatie loopt na zoveel jaren inmiddels zo gesmeerd dat dit op één dag, in september/oktober, wordt gerealiseerd.

Al jaren beschikken wij over een vaste klantenkring die een groot deel van het beschikbare hout op voorhand afneemt.
Hout bestellen is alleen mogelijk door onderstaand formulier geheel in te vullen. Als de bestelling binnen is nemen wij contact met je op.
De prijs van een kuub hout is nu nog niet bekend.

Stoken doe je verantwoord. Doe het op met de Zwitserse methode: klik hier voor een filmpje met meer uitleg. Of download de PDF>
Voor vragen kunt je ons mailen. Klik op

Voor 2024 is al het hout VERKOCHT!
Je kunt je nog wel op de wachtlijst laten plaatsen. Nu bestellen, levering najaar 2025!

Aangeven hoeveel kuub u wenst