Orange Babies

Opbrengst van 'Lions Request' in 2015: € 12.345,67

Elke 14 seconden wordt er wereldwijd een kind, of volwassene geïnfecteerd met hiv. Orange Babies vindt het onacceptabel dat er baby’s geboren worden met HIV en strijdt tegen de oorzaken én gevolgen van deze hiv-epidemie bij baby’s en kinderen in kwetsbare communities van Afrika.

Orange Babies brengt haar programma naar die communties waar de hiv-besmettingsgraad hoog is en hulp niet grootschalig voorhanden. Eenmaal actief in het gebied rolt Orange Babies haar Child protect & Child Care programma uit.

Child Protect
Hierbij wordt er gewerkt aan het: verminderen van de kans op hiv-overdracht van hivpositieve zwangere vrouwen op hun kinderen en via voorlichtingsprogramma’s voorkomen dat jonge hiv-negatieve moeders besmet worden met hiv: ‘Keep the Negatives Negative’.

Child Care
Hieronder valt: de medische zorg, voeding, onderwijs en dagelijkse ondersteuningvoor hiv-geïnfecteerde of door hiv getroffen baby’s en kinderen.
Orange Babies mag zich gelukkig prijzen met een mooie groep van vijf ambassadeurs:
Caroline Tensen, Fiona Hering, Herman den Blijker, Natasja Froger & Jeroen van Koningsbrugge.
De ambassadeurs geven Orange Babies een gezicht. Zij vertellen het verhaal van de stichting en maken zo voelbaar, zichtbaar en tastbaar waar Orange
Babies voor staat. Zij stellen geheel vrijwillig en onbezoldigd hun imago, talent, tijd en vaak ook hun netwerk beschikbaar om de doelstelling van Orange Babies te verwezenlijken en mensen in nood te helpen. Hun betrokkenheid is een statement, dat bekend gemaakt wordt via de media en door het feit dat de ambassadeurs Orange Babies vertegenwoordigen bij diverse nationale en internationale bijeenkomsten.