DOEL: Maak kansrijke kinderen kansrijp!

Opbrengst: ruim € 32.000,=

De Lionsclub “De Liemers” heeft graag het initiatief van hun helaas inmiddels overleden clublid Henk Kinders, destijds tandarts te Zevenaar, willen ondersteunen om hazenlipoperaties voor kinderen in Bangladesh mogelijk te maken.
Een hazenlip is sowieso al een probleem maar in Bangladesh komt daarbij dat het ook een ernstig sociaal probleem is. Vanwege bijgeloof krijgt moeder de schuld en heeft het kind geen vriendjes en mag het niet naar school. Een hazenlip valt redelijk te herstellen en dat kan lokaal gebeuren. Een gerepareerd patiëntje wordt ineens wel geaccepteerd. Zo krijgt een kind met een hazenlip een leven als alle anderen. Het enige dat ontbreekt is een beetje geld. Daar hebben wij als Lionsclub wat aan kunnen doen.