Vrijwillige Palliatieve Terminale Zorg

Opbrengst: € 7.500,=

Het goede doel voor de 'Grote Clubactie' van Lionsclub "De Liemers" 2009 was Vrijwilligers Palliatieve Terminale Zorg (VPTZ), actief in onze regio (dus ook in Hospice Martinus te Didam).

De gezamenlijke missie van VPTZ is: 'Aan een ieder in de laatste levensfase en diens naasten bieden vrijwilligers, daar waar nodig, tijd, aandacht en ondersteuning. De hulp van vrijwilligers is onbetaald maar niet vrijblijvend. Voordat ze mogen helpen worden de vrijwilligers getraind in palliatieve terminale zorg. Zij verrichten geen medische, verpleegkundige of zware huishoudelijke taken. De vrijwilligershulp vult datgene aan wat familieleden zelf doen. Zo krijgt de partner of een ander familielid de gelegenheid om even rust te nemen, een boodschap te doen of 's-nachts rustig te slapen.
Er is veel geld nodig.....
om het werk van Vrijwilligers Palliatieve Terminale Zorg te ondersteunen. De vrijwilligers volgen trainingen om goed voorbereid te zijn en goede kwaliteit te kunnen bieden. Daarnaast is er ook geld nodig om voorlichting te geven zodat meer mensen weten dat er vrijwilligers zijn en op welke manier zij kunnen helpen.