De afgelopen weken heeft u al het nodige kunnen lezen over de zonnebloempitten die Lionsclub De Liemers onder 32.000 huishoudens in onze regio heeft verspreid. Burgemeester Lucien van Riswick trapte af en heeft een mooie pot met stekjes in de vensterbank van de burgemeesterskamer in het gemeentehuis van Zevenaar staan.

Daarna was Peter de Baat aan zet. De burgemeester van Montferland heeft het schepje overgenomen en de pitten in zijn tuin een mooie zon beschenen plek gegeven. Positiviteit vindt hij een groot goed. "Positieve energie dat kunnen onze burgers en zeker de middenstanders in deze tijd goed gebruiken” gaf hij aan. In het tweede filmpje op de Facebookpagina is De Baat druk in de weer in zijn tuin en spreekt hij de kijker bemoedigend toe.

Mooiste plek
Aan de zonnebloempittenactie worden diverse wedstrijdjes, prijsvragen en acties verbonden. Via de Facebookpagina zijn deze te volgen; er zijn mooie prijzen te winnen. De Baat en Van Riswick zijn bij de eerste actie jury. Zij recenseren de ingezonden foto’s die deelnemers hebben gemaakt over de pootplekken. De prijs gaat naar de inzender die de mooiste en origineelste plek voor de pitten heeft gevonden. De foto’s moeten zaterdag 13 juni voor 11.00 uur zijn gepost op de Facebookpagina.

Een kistje met een levensmiddelenpakket in mooie gele kleuren is de eerste prijs, ter beschikking gesteld door Spar Supermarkt in Zevenaar.