LIONSCLUB DE LIEMERS PLANT TROMPETBOOM

Zaterdag 28 oktober 2023 heeft Lionsclub De Liemers een boom aangeboden aan de gemeente Zevenaar.

Lionsclub de Liemers zet in al ruim 40 jaar in voor goede doelen zowel internationaal als lokaal. Een van de acties waarmee geld wordt gegenereerd, is de jaarlijkse houtactie. De leden van de club zagen en kloven eigenhandig bomen en het hout (circa 100 m3), wordt na een droogperiode verkocht en thuisbezorgd aan grotendeels vaste klanten.
Een deel van het door onze club verwerkte en verhandelde hout komt van de gemeente Zevenaar. Het stoken van hout heeft tegenwoordig ook een negatief imago vanwege de uitstoot van fijnstof. Als tegenprestatie heeft de club daarom gemeend een boom aan te bieden aan de gemeente. De keuze voor de plek is dan ook aan hen geweest. In het kader van de renovatie van de dorpskern Angerlo is er een trompetboom geschonken die tegenover de basisschool De Trompetter en dorpshuis de Meent is geplant.
Alle inwoners van Angerlo konden die dag een stoeptegel inleveren in ruil voor een boom, struik of plant om de omgeving groener te maken. Dit sloot prachtig aan bij de actie van onze club!
Wethouder Toon Albers en onze president Paul van Olden hadden de eer de aftrap te doen. Na ene mooie speech van de wethouder, is de boom geplant met behulp van een kraan en het nodige handwerk. Naast de boom is een plaquette geplaatst van Lionsclub De Liemers.

Kortom een zeer geslaagde ochtend met een mooie opkomst.

Hout bestellen kan hier.

Bovenstaand artikel is op 31 oktober 2023 geplaatst in Zevenaar Post.