07/03/2024

Lionsclub De Liemers ondersteunt jaarlijks vrijwilligersactiviteiten in de regio. Daarvoor is een bedrag beschikbaar dat door de leden van de Lionsclub wordt bestemd en verdeeld in het eerste kwartaal van 2024. Het gaat om initiatieven met een sociaal doel waarvoor geen beroep gedaan kan worden op ondersteuning afkomstig van overheid of instellingen. Dit jaar is er € 12.500,= toegekend.

Dit jaar krijgen o.a.de volgende instellingen een bijdrage: De wereldwinkel; Braamhuis Zevenaar; Boshuus; Huis Sevenaer; Varen met Joop; Stichting Komma; Mary Ossevoort; Parkinson on tour; Vereniging Huismuziek; Manege Zandewierde.
Op 16 Februari zijn de cheques aan de diverse instellingen uitgereikt, door Paul van Olden (president van de Lions) en Marcel Gremmen (Goede doelen commissie).

Vrijwilligers(organisaties) die behoefte hebben aan financiële ondersteuning kunnen vóór 15 december 2024 een schriftelijke aanvraag indienen. De aanvraag moet de volgende informatie bevatten:

• Het doel van de activiteit
  • Het aantal vrijwilligers dat zich voor de activiteit inzet
  • Korte beschrijving met kostenraming van het plan waarvoor de ondersteuning gebruikt zal worden
  • Naam en contactgegevens van de aanvrager

De Lionsclub vraagt aanvragers om achteraf te rapporteren of, en hoe de bestemming van de eventueel toegekende gelden is verlopen.

De ondersteunde projecten van 2023 vindt je hier.

Voor 2025 zijn aanvragen per e- mail in te dienen,  of als gewone post als: Lionsclub De Liemers, Klaroen 12, 6904 PB ZEVENAAR.