20/01/2024

Jaarlijks organiseert Lionsclub Nijmegen een concert voor senioren in de oostelijke regio. Lions Clubs uit de omgeving kunnen zich aansluiten, en de Lionsclub De Liemers gaat daar graag in mee. Via de welzijnsorganisaties Caleidoz en Welcom kunnen belangstellenden zich opgeven voor een kaartje voor het concert. Zij worden dan door leden van de Lionsclub van huis opgehaald en voor de deur van concertzaal De Vereeniging in Nijmegen afgezet. Traditiegetrouw speelt het alom bekende Orkest van de Koninklijke Luchtmacht. Dat zijn 48 professionele musici en dit jaar met medewerking van zangeres Talita Angwarmasse en zanger Jeroen van den Berg. De zaal zat bomvol.

Onder leiding van gastdirigent Rolf Verbeek werd een zeer gevarieerd repertoire uitgevoerd. Filmmuziek, popsongs, songs van Rob de Nijs en Doe Maar, vrolijke liedjes van Herman van Veen, en aan het slot- voor Nijmegen heel toepasselijk- Het land van Maas en Waal van Boudewijn de Groot.

De blazers van het orkest zetten hun beste beentje voor met enkele spectaculaire stukken muziek: de razendsnelle Flight of the Bumblebee op sousaphone en tuba, een pittig stuk door het trombonekwartet, en de prachtige Argentijnse tango Oblivion gespeeld op hobo.

Na een hele middag genieten en ontspannen werd iedereen weer netjes door leden van de Lionsclub De Liemers naar huis gebracht. Kortom… het was een gezellige boel.